Tekstblad, tijdschrift over tekst & communicatie

Tekstblad, hét tijdschrift over tekst en communicatie. Voor iedereen die professioneel in tekst is geïnteresseerd.

Abonneren? Klik hier.

In het meest recente nummer:

Tekstblad nummer 2 van 2017

Adverteren met lef

Het gebruik van een onconventioneel medium in een reclame-uiting kan mensen verwonderen. Maar alleen wanneer het onconventionele medium nauw aansluit bij de uitgedragen boodschap trekt het pas echt de aandacht.

Custom magazines

Ook in tijden van digitalisering blijkt het papieren bedrijfsmagazine een belangrijke plaats in te nemen in de ‘owned media mix’ van veel commerciële organisaties. Dit blijkt uit onderzoek van Veerle van Assche en Ilse van Looveren.

Infographics

Het beeld is zo oud als het schrift. Maar lange tijd was een ‘plaatje bij een praatje’ een ondergeschoven kindje, vanwege het ontbreken van visualisatieonderwijs. Wat zou helpen? Jos van den Broek geeft een paar basisregels.

Hoe slecht is een slechte slogan?

Een reclame- of bedrijfsslogan kun je net zo makkelijk ‘tenenkrommend slecht’ als ‘stiekem wel leuk’ noemen. Met een ‘slechte’ slogan kun je bovendien zoveel gratis publiciteit krijgen dat het de vraag is of hij wel zo slecht is. Maar wat maakt een slogan slecht of goed? Christine Liebrecht en Tefke van Dijk, de initiatiefnemers van Slechteslogans.nl, proberen hier antwoord op te geven in hun boek Ik verf tot ik sterf, dat in juni verschijnt. In dit nummer geven ze alvast iets prijs van hun onderzoek naar slogans die beklijven. 

Wilt u dit nummer nabestellen?
Of direct een abonnement nemen?