Met jouw contentcreatie én -adviezen zorgen dat miljoenen mensen in Nederland weten waar ze aan toe zijn. Klinkt goed? Word Specialist Interactie Content bij Toeslagen!

Samen met je collega's zorg je voor duidelijke brieven, formulieren en andere content voor burgers en externe organisaties waarmee we samenwerken. Dit doe je vanuit ons kantoor in Utrecht of op een andere plek waar jij fijn kunt werken.

Dit doe je bij Toeslagen

In de eerste plaats schrijf en herschrijf je veel brieven. Dat kan een brief zijn die we eenmalig versturen vanuit een actie. Bijvoorbeeld om mensen erop te wijzen dat ze huurtoeslag kunnen krijgen. Wat voor brief het ook is, jij formuleert de kernboodschap en schrijft de – vaak lastige – materie op in duidelijke en eenvoudige taal. Dat doe je met overtuiging en dat gaat je goed af. Je gebruikt daarbij inzichten uit marktonderzoek en van externe partijen. Je schrijft de brieven in teamverband. Want samen bereiken we het beste resultaat.

Daarnaast adviseer je de organisatie over de inzet en de inhoud van brieven. Je vraagt je daarbij steeds af: past een brief wel bij het doel en de doelgroep? Welke informatie is echt nodig in de brief? En welke niet en waarom? Je neemt doordacht beslissingen en schakelt de hulp in van andere interne experts als dat nodig is. Denk aan adviseurs van Gedrag en Interactie, collega’s die het proces inrichten en juridisch adviseurs. Natuurlijk overleg je ook regelmatig met de teams die dagelijks in contact staan met de burger. Begrijp je iets niet? Dan ben je niet bang om kritische vragen te stellen. Zo zorgen jij en je collega’s dat burgers zoveel mogelijk duidelijkheid hebben over de toeslagen waar ze recht op hebben.

Een bijzondere baan, omdat...

  • je bijdraagt aan duidelijke communicatie tussen Toeslagen en miljoenen mensen in Nederland.
  • je niet alleen advies geeft over taal en formulering in onze brieven, maar ook veel afstemt over de benadering van een groep burgers. Daarbij werk je samen met collega’s van verschillende afdelingen. Een interessant en leerzaam proces!
  • het een baan is met maatschappelijke impact.

“Ik maak complexe boodschappen begrijpelijk voor mensen die toeslagen krijgen. Daarbij stem ik veel af met collega’s om tot het beste resultaat te komen. Het leuke aan mijn werk? We maken een tastbaar product. En we zien dat burgers onze brieven nu veel positiever beoordelen!” Nathalie, specialist interactie content.

Wanneer past deze baan bij je?

  • Je hebt hbo-werk- en -denkniveau, bij voorkeur op het gebied van communicatie of journalistiek.
  • Je hebt minimaal drie jaar relevante werkervaring. Bijvoorbeeld als communicatiemedewerker, redacteur of journalist.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het (her)schrijven van complexe teksten om deze begrijpelijk te maken voor zoveel mogelijk burgers.

Jouw competenties

  • schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • klantgerichtheid
  • adviseren
  • accuraat werken
  • analyseren

De afdeling - Directie Toeslagen

Toeslagen maakt vitale voorzieningen voor iedereen betaalbaar. Dát is onze missie!

Miljoenen mensen in Nederland krijgen een of meer toeslagen die voor hen onmisbaar zijn om de kosten te betalen van de zorgverzekering, de zorg voor kinderen en ruimte om te wonen. Directoraat-generaal Toeslagen draagt bij aan financieel gezonde huishoudens door het uitkeren van deze toeslagen. Zo heeft iedereen in onze maatschappij toegang tot de meest vitale voorzieningen. Drie vragen staan centraal in ons werk en vormen het kompas in ons dagelijks handelen: Is het rechtvaardig? Doen we het samen? Zijn we aanspreekbaar?

Bij directoraat-generaal Toeslagen gebeurt veel. We werken met hart en ziel aan herstel van de kinderopvangtoeslagen. En daarnaast gaat het reguliere werk voor de huur-, zorg- en andere toeslagen onverminderd door. We trekken lering uit wat beter kan. Toeslagen maakt de komende jaren dus een sterke ontwikkeling door. Naar de best mogelijke dienstverlening voor burgers. Met medewerkers die weten hoe dat moet. Maatwerk waar kan. Toezicht waar moet.