Afbeelding
Hoe je met posters drukken jouw boodschap écht laat spreken
Posters wordt vaak onderschat als marketingstrategie. Eigenlijk zonde, want posters zijn een van de meest voordelige manieren om veel mensen te bereiken met weinig moeite. Ook heel mooi: je hebt eindeloze creatieve opties. Je kunt de posters helemaal naar eigen smaak ontwerpen en ervoor zorgen dat dit perfect aansluit op jouw huisstijl. Kortom, heel veel redenen om posters toe te voegen aan jouw marketingmix!
De boodschap achter de poster
De boodschap die je wilt overbrengen met jouw poster is natuurlijk de kern van het ontwerp. Je kunt posters drukken met alle informatie van jouw bedrijf of evenement, maar zorg ervoor dat de boodschap helder en krachtig is. Je hebt immers maar even de aandacht. In een oogopslag moet duidelijk zijn wat je met jouw poster wilt vertellen.
Als je eenmaal een krachtige boodschap hebt gevonden, is het tijd om na te gaan denken over het design. Ook hier moet je zeker even wat aandacht aan besteden. Je wilt namelijk dat het design echt de aandacht trekt en natuurlijk ook past bij jouw merkidentiteit en huisstijl, zodat het gelijk duidelijk is dat deze poster hoort bij jouw bedrijf.
Een drukbezochte locatie
Heb je het ontwerp en de boodschap van de poster helemaal af? Dan is het tijd om na te gaan denken over waar je deze poster gaat ophangen. Ook super belangrijk natuurlijk. Je wilt je poster hangen op een plek waar veel en de juiste mensen langskomen. Kijk dus waar je doelgroep regelmatig te vinden is en zorg ervoor dat jouw posters daar te zien zijn. Het voordeel van posters is dat ze zo lang zichtbaar zijn.
Een kwalitatieve poster
Als je echt onderscheid wil maken tussen jouw poster en alle andere posters, kun je ook kiezen voor andere kwalitatieve materialen. Denk bijvoorbeeld aan blueback posters, deze is voorzien van een blauwe achterkant wat ervoor zorgt dat het papier niet doorschijnt. Dit wordt veel gebruikt in billboards, plakzuilen en driehoeksborden. De meeste posters zijn gemaakt van een glanzend posterpapier. Maar wil je echt dat jouw posters eruit gaan springen? Overweeg dan eens om neon posters in te zetten. Dankzij de zwarte bedrukking op het fluorescerende papier springt jouw boodschap er echt uit.
Posters en brochures drukken is dus absoluut de moeite waard. Het is een geweldige manier om mensen kennis te laten maken met jouw merk of jouw bedrijf en het is ook nog eens bijzonder voordelig in vergelijking met andere marketingtools. Als posters nog geen plekje hebben in jouw marketingstrategie, is het zeker de moeite waard om daar wat budget voor vrij te maken. Je hebt niet veel nodig, maar je kunt wel een flinke impact maken.