Nieuws - 11 april 2025
De lente staat symbool voor vernieuwing en opruimen – en dat geldt niet alleen voor je huis, maar ook voor je content! Een contentaudit is dé manier om oude teksten te analyseren, optimaliseren en nieuw leven in te blazen. Door strategisch om te gaan met bestaande content, vergroot je de impact en houd je je communicatie fris en relevant. In dit artikel ontdek je hoe je een effectieve contentaudit uitvoert en je contentstrategie een voorjaarsboost geeft.
Nieuws - 7 april 2025
De lente is een tijd van groei en vernieuwing, niet alleen in de natuur maar ook op het gebied van online content. Met de juiste SEO-strategie kun je inspelen op seizoensgebonden zoekopdrachten en zo meer verkeer naar je website trekken. In dit artikel ontdek je hoe je lente- en paasgerelateerde zoekwoorden slim inzet voor maximale zichtbaarheid.
Nieuws - 1 april 2025
De lente is een seizoen van vernieuwing, energie en groei. Dit gevoel kun je ook oproepen in je teksten. Seizoensgebonden copywriting speelt in op de emoties en associaties die mensen hebben met een bepaalde tijd van het jaar. Hoe gebruik je de lente als inspiratiebron voor krachtige teksten? Hieronder vind je tips en voorbeelden om een fris en levendig lentegevoel over te brengen.
Nieuws - 31 maart 2025
Iedere schrijver loopt wel eens vast in clichés. Bepaalde zinnen en thema’s worden zo vaak gebruikt dat ze hun kracht verliezen. Hoe zorg je ervoor dat je teksten fris en onderscheidend blijven?
Nieuws - 25 maart 2025
Je schrijfstijl heeft een directe invloed op hoe geloofwaardig en betrouwbaar je overkomt. Hoe zorg je ervoor dat je schrijfstijl je geloofwaardigheid versterkt in plaats van ondermijnt?
Nieuws - 18 maart 2025
Als tekstschrijver wil je niet alleen goed schrijven, maar ook opvallen tussen de vele andere schrijvers. Een sterk portfolio is dé manier om je unieke stijl en expertise te laten zien. Maar hoe bouw je een portfolio op dat echt laat zien wie jij bent als schrijver?
Nieuws - 11 maart 2025
Commerciële teksten schrijven kan een uitdaging zijn: je wilt een boodschap overbrengen en tegelijkertijd authentiek blijven. Hoe zorg je ervoor dat je teksten overtuigen zonder als pure reclame over te komen? Hier zijn enkele belangrijke richtlijnen om commercieel én geloofwaardig te schrijven.
Nieuws - 4 maart 2025
In een zakelijke omgeving is het vaak verleidelijk om formeel en afstandelijk te schrijven. Toch kan een persoonlijke schrijfstijl helpen om je teksten aantrekkelijker en effectiever te maken. Maar hoe vind je de balans tussen professionaliteit en persoonlijkheid?
Nieuws - 26 februari 2025
Een herkenbare tone of voice zorgt ervoor dat lezers je teksten meteen herkennen en vertrouwen. Maar hoe ontwikkel je zo’n eigen stijl?
Nieuws - 19 februari 2025
Elk jaar brengt het platform Taalvoutjes de meest opmerkelijke taalfouten onder de aandacht, en dit keer is de winnaar een wel heel bijzondere verschrijving. De boodschap "Geen afval ingooien, alleen bewoners", bedoeld om buurtbewoners correct gebruik te laten maken van een afvalcontainer, kreeg de meeste stemmen in de verkiezing van de Taalvout van 2024.
Nieuws - 19 februari 2025
Waar in voorgaande jaren ruim de helft van de tekstschrijvers een omzetstijging zag, geldt dit nu nog maar voor 37%. Tegelijkertijd ervaart de meerderheid van de tekstschrijvers weinig negatieve invloed van kunstmatige intelligentie (AI) en zien velen het juist als een nuttig hulpmiddel.
Nieuws - 7 januari 2025
In 2025 wordt het ontwikkelen van een sterke contentstrategie nog belangrijker dan ooit.