5 tips voor het opzetten van een LinkedIn-bedrijfspagina

10-04-2020

Facebook wordt steeds minder gebruikt en een Instagram-bedrijfspagina is niet voor elk bedrijf passend. LinkedIn is juist een goede plek om professionals te bereiken die geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf. Ook Tekstblad heeft sinds kort een LinkedIn-pagina. Daarom geven we 5 tips om je vooruit te helpen met je eigen LinkedIn-bedrijfspagina!

1. Vul alles in

Handig van LinkedIn: bij het aanmaken van een bedrijfspagina moet je al een groot aantal opties invullen. Doe dit ook! Je pagina ziet er compleet uit met een foto, beschrijving en link naar een website. Een halflege pagina wil niemand volgen.

2. Maak collega’s redacteur

Als beheerder van de pagina kan je andere mensen redacteur maken. Kies één of twee mensen uit die je vertrouwt en geef die een rol als redacteur. Sowieso is het handig dat iemand anders een bijdrage kan plaatsen als jij op vakantie bent, maar deze mensen kunnen ook hun connecties uitnodigen om de pagina leuk te vinden. Vooral in het begin geeft dat een boost. Als al vijftig mensen de pagina volgen, ziet dat er al serieuzer uit voor andere potentiele geïnteresseerden.

3. Vraag medewerkers het bedrijf toe te voegen

Vraag dan ook meteen je medewerkers het bedrijf toe te voegen aan de werkervaringen op hun eigen LinkedIn-profiel. Hierdoor linken medewerkers direct van hun persoonlijke pagina naar de bedrijfspagina en wordt het bedrijf dus zichtbaarder! Vraag ze ook meteen om de pagina te volgen.

4. Tag anderen

Regelmatig een bijdrage delen is belangrijk, maar denk er ook aan om mensen te taggen die betrokken zijn bij het onderwerp waar je over bericht. Dat doe je door een @ te gebruiken. Vertel je over een samenwerking met een bedrijf? Tag dat bedrijf in je bijdrage. Zij krijgen dan een melding en kans bestaat dat zij jouw bijdrage delen. Dat betekent meer zichtbaarheid en kans op nieuwe volgers.

5. Zorg dat je pagina zichtbaar is

Je hebt de pagina, zorg dus dat mensen die LinkedIn-pagina kunnen vinden. Zet de pagina in je handtekening onder je mail. Hoeveel mails stuur je per dag? Dat zijn zo tientallen tot honderden mensen die je link onder ogen krijgen. Stuur je nieuwsbrieven? Zet er een LinkedIn-knop in en belicht extra dat jullie een nieuwe pagina hebben gemaakt. Hetzelfde kan je doen op de website.