Afbeelding

woman-with-headphones-listening-music-6399.jpg

Beter communiceren tijdens Corona? Luister deze podcast!

In een tweedelige podcast van BNR genaamd Communicatie met een spatie wordt gesproken met marketeers en communicatiestrategen van grote Nederlandse bedrijven. Hoe gaan zij om met de anderhalvemetersamenleving in hun communicatie? In de eerste aflevering worden TUI, Gazelle, Bouwend Nederland, Mindshare en KPN onder de loep genomen.

Blijven communiceren

In deze tijd is het makkelijk de verkeerde snaar te raken of een achterhaalde boodschap over te brengen. In een eerder artikel zagen we een paar bedrijven die de mist in gingen. Dit wil je als marketeer allemaal voorkomen. Maar om die reden helemaal niet meer communiceren? Dat willen deze specialisten niet, vertellen ze in de podcast van BNR. In deze aflevering komen Frans Leenaars (TUI), Mirjam van Coillie (Koninklijke Gazelle), Niels Wensing (Bouwend Nederland), Bojan Stigter (Mindshare) en Jan-Willem Baijens (KPN) aan het woord.

Communicatie met een spatie

Frans Leenaars van TUI vertelt in de podcast dat de vliegtuigmaatschappij meer focust op veilig op vakantie gaan. Dat is de nieuwe boodschap tijdens de coronacrisis. Overal zijn aanpassingen: op de website, in het vliegtuig en in het hotel. Dat moet gecommuniceerd worden naar de klanten. “We willen ook laten zien dat een vakantie een goede en mooi ervaring blijft.” De communicatie luistert heel nauw en dat is anders dan normaal. “Per week kijken we waar klanten behoefte aan hebben. Je speelt dichter op de bal dan in een normale situatie.”

Wil je horen wat de andere marketeers en communicatiestrategen te zeggen hebben? Luister dan de podcast Communicatie met een spatie.

Communiceer beter in tijden van corona