Artikel - 20 april 2017
Het toenemend gebruik van sociale media roept vele vragen op. Hoe zit het met de informatie die we via sociale media delen? Is die van onszelf of mogen anderen daar zomaar gebruik van maken? Het 30e Vlaams Wetenschappelijk Economisch Congres was in zijn geheel aan deze vragen gewijd. Door Isabel Elst.
Artikel - 6 maart 2017
Hoe slechter het nieuws, hoe persoonlijker je de boodschap moet brengen. De belangrijkste richtlijn is dat de moeilijke boodschap zo snel mogelijk, expliciet en heel direct moet worden gebracht. In een brief kan het soms gepast zijn om na een inleiding ter zake te komen. Wat werkt het beste? Isabel Elst zet enkele adviezen op een rij.
Artikel - 3 november 2012
Do’s en don’ts bij het brengen van een moeilijke boodschap Door Isabel Elst Hoe slechter het nieuws, hoe persoonlijker je de boodschap moet brengen. De belangrijkste richtlijn is dat de moeilijke boodschap zo snel mogelijk, expliciet en heel direct moet worden gebracht. In een brief kan het soms gepast zijn om na een inleiding ter zake te komen. Wat werkt het beste? Isabel Elst, docent aan de Universiteit Antwerpen en redacteur van Tekstblad zet enkele adviezen op een rij.