Afbeelding

Vliegtuigraam

Zo schrijf je een goede aanvraag voor schadevergoeding na vertraging van je vlucht

 

Wanneer je vlucht vertraging heeft, is het soms mogelijk om hier een vergoeding voor te krijgen. Dit kan nog best lastig zijn. Maar als je de juiste aanpak hebt en je weet waar je het over hebt, dan moet het helemaal goed komen! Zo kun je op een succesvolle manier een schadevergoeding ontvangen voor de vertraging van je vlucht. Na het lezen van dit artikel weet jij precies hoe je een goede aanvraag schrijft voor schadevergoeding na vertraging van je vlucht!

Verzamel alle benodigde informatie

Allereerst is het belangrijk dat je alle benodigde informatie verzamelt voor de vlucht vertraging vergoeding aanvraag. Daarna kun je pas beginnen met het schrijven van je aanvraag. Informatie die handig is om te verzamelen is in ieder geval het vluchtnummer. Daarnaast zijn de datum en tijd van de vlucht en de opgelopen vertraging ook handig. Bovendien moet je ook de reden van de vertraging bij de hand hebben. Naast deze informatie is het ook handig om documentatie zoals boarding passes en correspondentie met de luchtvaartmaatschappij te verzamelen. 

Formuleer je klacht duidelijk en bondig

Je kunt nu gaan beginnen met het schrijven van je klacht. Het is hierbij belangrijk dat je je klacht zo duidelijk en bondig mogelijk formuleert. Je kunt een korte samenvatting geven van wat er gebeurd is. Beschrijf hierbij de vertraging ook zo nauwkeurig mogelijk. Het is ook belangrijk om duidelijk te maken welke gevolgen de vertraging voor jou gehad heeft. Denk hierbij aan extra kosten of gemiste aansluitingen. Het is belangrijk om feiten te vermelden die laten zien dat de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk is voor de vertraging. Je kunt hierbij denken aan informatie over de reden van de vertraging. Maar daarnaast ook aan het aantal uren vertraging en de dingen die gedaan zijn om dit ongemak te compenseren. 

Verzoek om schadevergoeding

Je hebt nu duidelijk wat er gebeurd is en wat je van de luchtvaartmaatschappij wilt vragen. De volgende stap is om de schadeclaim daadwerkelijk in te vullen. Via de website van de luchtvaartmaatschappij kun je vaak een contactformulier vinden via waar je dit kunt doen. Geef in je aanvraag aan welk bedrag je denkt te ontvangen en waarom. Leg ook kort en bondig je klacht uit. Tot slot vermeld je ook je contactgegevens, zodat de luchtvaartmaatschappij contact met je op kan nemen.

Wees geduldig en houd vol

Soms kan het even duren voordat je een reactie krijgt op je aanvraag voor schadevergoeding.Blijf dan vooral geduldig! Ook kun je meerdere keren contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij als je geen reactie ontvangt. Je kunt ze bijvoorbeeld proberen te appen, mailen of bellen. Houd dus vol totdat je een eerlijke compensatie hebt ontvangen voor de vertraging van je vlucht!