Afbeelding

auditorium-benches-chairs-class-207691.jpg

Tijd over door de coronacrisis? Doe een onlinecursus

Werk jij in de communicatie, bijvoorbeeld als journalist of tekstschrijver? Grote kans dat je dan nog vanuit huis werkt. Nog steeds ligt het sociale leven veelal stil en dat betekent meer tijd om wat bij te leren. Daarom zetten we een paar onlinecursussen op een rij, waar je ook in het werkveld wat aan hebt.

Leer nog betere SEO-teksten schrijven

Tijdens het zoeken in Google kijken de meeste mensen niet verder dan de eerste resultaten, laat staan dat ze naar de tweede pagina gaan. Het is dus belangrijk dat jouw website en webteksten goed scoren in de Google-ranking. Helaas worden steeds meer tekstschrijvers hier beter in, waardoor het ook steeds lastiger wordt om bovenaan te eindigen. Tegenwoordig is het niet meer genoeg om lukraak zoekwoorden in je tekst te stoppen. Wil je vindbaar blijven in zoekmachines, dan moet je met veel meer zaken rekening houden. Gelukkig zijn er veel onlinecursussen te vinden die je dit leren. Je kan een uurtje een cursus volgen of een groter pakket uitzoeken. Wat denk je bijvoorbeeld van een cursuspakket waarbij je ook met Google Analytics leert omgaan?

Verdiep je in bloggen

Bloggen is een vak apart en steeds meer mensen doen dit voor hun bedrijf. Door een blog op je site te plaatsen, vinden klanten jouw onderneming sneller in online zoekmachines. Bovendien kan je zo ook het imago van je bedrijf profileren. Ook als tekstschrijver kan het nuttig zijn: een potentiële klant of opdrachtgever leert jou immers kennen. Met een onlinecursus leer je de basis. Ben jij al iets verder gevorderd? Dan kan je met wat complexer materiaal leren de puntjes op de i te zetten.

Storytelling voor je bedrijfscommunicatie

Storytelling is een andere manier om naar je communicatie te kijken. Het is een communicatiemethode die mensen verbindt. Denk hierbij niet alleen aan verbinding tussen een bedrijf en klanten, maar ook met medewerkers of stakeholders. Komende maanden heb je de tijd om je erin te verdiepen en na te denken over jouw corporate story.

Tijd over door de coronacrisis? Doe een onlinecursus