Artikel - 9 december 2021
Een reclame- of bedrijfsslogan kun je net zo makkelijk ‘tenenkrommend slecht’ als ‘stiekem wel leuk’ noemen. Met een ‘slechte’ slogan kun je bovendien zoveel free publicity krijgen dat het de vraag is of hij wel zo slecht is. Wat maakt een slogan slecht of goed? De initiatiefnemers van Slechteslogans.nl vertellen er meer over.
Nieuws - 1 mei 2017
Steeds meer jongeren spreken met hun vrienden geen standaardnederlands, maar een zogenaamde straattaal. Vlaamse onderzoekers vroegen zich af of het helpt om straattaal ook in reclameslogans te gebruiken. Het is immers de bedoeling dat reclame de aandacht trekt en overtuigt. Kun je dat ook doen door de taal van de doelgroep (jongeren in dit geval) te spreken?
Nieuws - 27 april 2017
Wat werkt beter: de productslogan “Extremely clean and fresh” of “Extreem schoon en fris”? Iris Guelen deed voor haar scriptie onderzoek naar het effect van Engels of de moedertaal in slogans bij logo’s. Wat kunnen Nederlandse en Duitse consumenten meer waarderen? En welke symbolische waarde kennen zij toe aan Engels en aan hun moedertaal?