Nieuws - 23 maart 2021
De Clubhouse-app is de nieuwe hype van het jaar waar de gebruiker met een groep mee kan luisteren. Zo kan je inspringen in een meditatiesessie, meepraten over nieuwe trends of napraten over een voetbalwedstrijd. Bijna een online kroeg. Handig in coronatijd, maar wat heb jij eraan als contentspecialist? 
Nieuws - 16 februari 2021
De hilarische communicatiestijl van Bol.com op sociale media is ondertussen enorm bekend. Toch zal zo’n stijl niet voor ieder bedrijf lonen, vooral als je merk nog niet algemeen bekend is. Marketingfacts onderzocht of je beter direct kan zijn in je klantencommunicatie of juist niet.
Nieuws - 26 januari 2021
Pinterest is een sociaalnetwerksite die fungeert als moodboard of prikbord. Hoewel het al sinds 2010 bestaat, heeft deze sociale media aan populariteit gewonnen in 2020. Is dit het moment om met Pinterest te starten voor je bedrijf? We zetten 5 voordelen op een rij!
Nieuws - 11 mei 2017
Steeds meer ontevreden consumenten begeven zich op Twitter om een klacht te uiten. Dit is vaak de snelste manier om een bedrijf te benaderen en de dialoog met een medewerker aan te gaan. Maar hoe kun je je tweet nu het beste vormgeven om een persoonlijke reactie te krijgen? Welke rol spelen de @-mention en de hashtag daarbij?
Artikel - 20 april 2017
Het toenemend gebruik van sociale media roept vele vragen op. Hoe zit het met de informatie die we via sociale media delen? Is die van onszelf of mogen anderen daar zomaar gebruik van maken? Het 30e Vlaams Wetenschappelijk Economisch Congres was in zijn geheel aan deze vragen gewijd. Door Isabel Elst.
Artikel - 18 april 2017
De gemeente Zutphen stuurde boze twitteraars een brief met het verzoek om meer respect in de communicatie. Een kapitale fout, betoogt Margot van Mulken. Wie kritiek wil pareren, moet zich op hetzelfde podium begeven als de criticus, ofwel van hetzelfde medium gebruikmaken. Door Margot van Mulken.
Nieuws - 17 april 2017
Ben je altijd al benieuwd geweest naar de Twitteraar achter een bedrijf? Zou het een man of een vrouw zijn? Of wil je weten hoe oud een van je volgers op Twitter is? Dong Nguyen ontwikkelde op basis van computationeel onderzoek het programma TweetGenie. Met dit ingenieuze programma kun je de leeftijd en het geslacht van een Twitteraar (of van jezelf) voorspellen. Hoe zit dat precies?
Nieuws - 14 april 2017
Heb jij ook een bedrijfspagina op Facebook, maar valt het aantal likes je tegen? Een succesvolle Facebook-pagina krijg je niet vanzelf, zeker omdat niet iedereen jouw statusupdates te zien krijgt. Nu kun je betalen voor een Facebook-advertentie, maar je kunt ook zelf actief aan de slag gaan om meer Facebook-likes te krijgen. Hoe? Met deze 10 tips!
Nieuws - 7 april 2017
Ook als blogger of freelance tekstschrijver kom je er bijna niet meer onderuit. Social media zijn niet meer weg te denken uit onze wereld. Ze zijn tevens het perfecte middel om jezelf of je schrijfwerk te promoten. Maar hoe pak je dat nu goed aan?
Nieuws - 7 april 2017
Zouden de tweets van een schrijver verschillen van die van een marketeer? En over welke onderwerpen twitteren zij eigenlijk? Met andere woorden: kun je aan iemands tweets zien wat voor beroep iemand heeft? Vier Amerikaanse onderzoekers deden daar onderzoek naar. Zij stelden een groot corpus met tweets samen en lieten daar statistische analyses op los.
Nieuws - 28 maart 2017
Twitter is absoluut nog niet dood en je kunt er als tekstschrijver, blogger of bedrijf zeker succes mee behalen. Een bereik van duizenden volgers op Twitter kan bijvoorbeeld nieuwe bezoekers of klanten opleveren. Succesvol twitteren is alleen niet eenvoudig, zeker niet met de 500 miljoen andere tweets die per dag worden verstuurd. Wij helpen je met deze 7 tips alvast op weg naar een succesvolle Twitter-account.
Nieuws - 3 maart 2017
Het bureau Buzzcapture doet jaarlijks onderzoek naar het gebruik van social media. Sommige social media winnen snel aan populariteit, maar er zijn ook verschuivingen gaande in socialmediagebruik. Nog belangrijker echter zijn misschien de laatste berichten over het vertrouwen van burgers in social media. Welke strategieën zijn nodig anno 2017?